Vierde week is aangebroken - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Nicôle Koolhaas - WaarBenJij.nu Vierde week is aangebroken - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Nicôle Koolhaas - WaarBenJij.nu

Vierde week is aangebroken

Door: Nicole Koolhaas

Blijf op de hoogte en volg Nicôle

13 April 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Mijn vierde week in santa barbara is vandaag aangebroken. Ik heb het erg naar mijn zin nog steeds. Het is al normaal dat ik elke dag loop met de bergen om mij heen Met mooi weer:) Ik praat al vlotter Engels en voor mijn eerste toets had ik een A (ong. cijfer 8,5).

Doordeweeks heb ik halve dagen les en daarna ben ik veel te vinden in de stad, lunchen met vriendinnen en het strand. Op donderdagen zijn er internationale party's voor 18+ waar de 21+ in een apart gedeelte staat met een bar waar de andere niet mogen komen, de Berlijnse muur noemen we het. Erg raar maar wij mogen gelukkig wel de andere zaal in! Gezellige avonden zijn dat! Vorig weekend was er Deltopia in Islam Vista, het grootste studentenfeest wat plaats vind in springweek. Het leek alsof we in de film America Pie waren, een wijk vol villa's aan het strand met in elk huis een party. De politie (die overal te vinden was buiten) had wel rare eisen zoals niet op de stoep zitten anders krijg je een boete enz. Nja buiten dat een erg mooie belevenis!

Ik doe aan hot yoga (40 graden) hier met aantal vriendinnen, het is luxe plek waar we lekker kunnen bijkomen want na een heerlijke workout hebben we luxe voorzieningen die we in het studentenhuis niet hebben haha!

We hebben hier last van droogte, de fonteinen staan droog in de gehele stad en we mogen maar 5min douchen per dag anders kan je uit het huis worden gezet. Het water smaakt naar chloor en water kopen is ook erg duur. Eigenlijk alles wat gezond is is duur. Dat wist ik al maar ik had het niet zo erg verwacht. Je hebt geen andere keus want je krijgt in het gastverblijf geen groente en fruit. We eten bijna elke dag pasta met saus zonder groente. Het ontbijt brood is nog viezer als casino brood in Nederland dus ik ben overgestapt op mijn eigen gekochte yoghurt met fruit want anders was het niet leuk opstaan haha.

Afgelopen weekend naar San Diego geweest met 7 meiden, dat was geweldig. Vrijdag de huur auto opgehaald en we kwamen net optijd aan voor de baseball game waar wij kaartjes voor hadden gehaald. San Diego speelde tegen San Fransisco en San Diego won dus het ging helemaal los! In ons hostel hadden we een eigen kamer waar wij tot zondag bleven. Zaterdag naar Balboa park geweest wat erg bekend is, daarna naar Old Town wat erg Mexicaans is en alles nog is zoals het vroeger was en vervolgens uitgerust op het mooie strand Missionair Bay. In de avond een wijntje gedronken in onze hostelkamer want sommige waren onder 21+ en dan is dat de enige mogelijkheid in Amerika! Ik ben die avond eindelijk naar een echte club geweest voor 21+ wat erg leuk was. We werden aangesproken door veel Amerikanen die alles wouden weten over Amsterdam natuurlijk haha!

Vandaag (maandag) had ik opeens een andere klas en leraar maar gelukkig zat Ana (uit Venezuela) waar ik goed mee kan opschieten nog steeds in mijn klas. Mijn nieuwe leraar is beter dan mijn vorige vind ik tot nu toe dus daar ben ik erg blij mee.

Liefs, Nicole

• 14 April 2015 - 10:22

Hiske:

Wauw, wat klinkt dat super allemaal!! Wat fijn dat je al zo'n goed cijfer hebt gehaald en leuk dat je naar zoveel feestjes gaat. Sommige dingen klinken echt zoals je het in films ziet haha ;) Hele leuke foto's ook! Heel veel plezier en geniet er van! X

• 14 April 2015 - 10:26

Janice:

Super leuk Nicole! Haha ervaring met kort of zelfs helemaal niet douchen heb je natuurlijk al vanwege Uganda ;)! Klinkt verder idd behoorlijk Amerikaans maar wel tof. Have fun! xxx

• 14 April 2015 - 18:32

Janet:

Chickie! Wat klinkt het allemaal weer super! Fijn dat het zo goed gaat met Engels, want daar leek je vooraf toch een beetje tegen op te zien. Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Het is allemaal erg herkenbaar :) Keep them coming en maak ons maar goed jaloers ;) dikke knuf!

• 14 April 2015 - 22:09

Ilse:

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Heel leuk om je verhalen te lezen! Klinkt inderdaad zoals in films ;-). Veel plezier nog! X