Op de helft van EF maar ik blijf langer! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Nicôle Koolhaas - WaarBenJij.nu Op de helft van EF maar ik blijf langer! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Nicôle Koolhaas - WaarBenJij.nu

Op de helft van EF maar ik blijf langer!

Door: Nicole Koolhaas

Blijf op de hoogte en volg Nicôle

04 Mei 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Ik ben op de helft van mijn EF avontuur dus weer tijd voor een blogstukje:)

Ik ben 2 weken geleden verhuist naar een ander huis omdat ik mijn oude huis te ver vond, ik moest 30min met de bus en 20-30 min lopen en ik had geen keuken en geen woonkamer. Mijn huisgenootjes vond ik wel erg aardig maar daar ga ik nu buiten school nog mee om. Mijn nieuwe huis is geweldig, het is 10 min lopen van het centrum en naast het strand. Ik heb nu een grote woonkamer en een keuken waar ik eindelijk gezond kan koken. Ik woon hier met 20 studenten, 12 jongens en 8 meiden en doen veel dingen samen van bowlen tot uitgaan. 5 huisgenoten zijn ouder dan 21 jaar en de nachtclub is om de hoek dus goede combinatie. Ik heb gelijk na mijn verhuizing een fiets gekocht, een oh zo lelijke rose beach cruiser die om die reden mooi is, waar ik veel plezier van heb. Binnen 10 minuten fiets ik naar school en je voelt je gelijk mobieler in de stad.

Afgelopen week ben ik 2 niveau's omhoog gegaan, dat was niet de bedoeling maar toen ik 1 niveau omhoog ging kregen we toevallig een level up test en die deed ik goed genoeg om nog een level omhoog te mogen. Een uitdaging denk ik maar daar hou ik wel van! Engels gaat erg goed en omdat mijn nieuwe huis veel meer levendiger is dan mijn oude huis helpt dat ook positief voor mijn Engels.

Vorige week een weekend naar San Francisco geweest met de nachtbus zodat we 3 volle dagen hadden. Ik ging met 9 meiden en hebben veel gezien want 1 vriendin had daar 4 maanden gestudeerd dus die wist alle plekken makkelijk te vinden van zeehonden, de Cable car tot de Golden Gate Bridge natuurlijk. Ik heb daar ook nog Koningsdag kunnen vieren want dat hadden ze ook gewoon daar in het park waar veel Nederlanders op afkwamen. Daar hebben wij ook even snel een kijkje genomen om de andere nationaliteiten te laten zien wat voor een raar feest wij hebben haha.

Afgelopen donderdag was het Field day, een jaarlijkse sportdag van EF op het strand waar je met teams tegen elkaar ging strijden. Wij waren de cowboys, Texas republic, en hadden een cowboydans die je moest opvoeren maar vervolgens hebben wij daarna weinig games gewonnen. Het was zo warm die dag op het strand dat je nauwelijks over het strandzand kon lopen dus dat was mijn excuus;).

Ik heb besloten om langer te blijven door een rondreis te maken na EF. Gister hebben wij alle tickets geboekt, ik ga samen met Soyeong, een vriendin uit zuid Korea die ook 26 jaar is. Lief en grappig meisje en we hebben vaak dezelfde ideeën over dingen en zij heeft al vaker rondgereisd dus dat moet helemaal goed komen. We vliegen 12 juni naar Seattle en daarna 15 juni naar New York. In New York blijven wij wat langer hangen en daarna 22 juni met de bus naar Washington en vanuit daar vliegen wij 24 juni naar Miami. Ik blijf daar een paar dagen langer dan zij want als ik daar toch ben kan ik net zo goed nog een paar dagen langer op het strand liggen als afsluiter:). 30 juni ben ik weer in Nederland!

Liefs, Nicole




  • 04 Mei 2015 - 13:25

    Janice:

    Klinkt weer goed! Leuk ook dat je langer blijft om nog wat meer van het land te zien. Veel plezier in je nieuwe huisje en met je foute fiets haha. En veel succes met je Engels omhoog krikken, maar volgens mij gaat dat al supergoed!

  • 04 Mei 2015 - 15:44

    Janet:

    Wat ben je weer toffe dingen aan het doen chickie! Ik vind je verhalen leuk om te lezen en natuurlijk ben ik een beetje (gezond) jaloers op je ;) Fijn dat het zo goed gaat met de cursus. Ik wil wel graag Engels met je kletsen straks natuurlijk :p Heel veel plezier met je vette avontuur. Dikke knuffel en liefs van mij (en van Rik) xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicôle

21 maart vlieg ik naar Santa Barbara waar ik 3 maanden blijf. Ik ga daar engels studeren aan talenschool EF voor het Cambridge examen en zal daar 5 dagen per week waarschijnlijk halve dagen les hebben. Verder heerlijk naar het strand, leren surfen en in California rondreizen :)

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 1575

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 15 Juni 2015

Santa Barbara

Landen bezocht: